mandag den 5. april 2010

It-indsats 2010-2012

Kære undervisere på VUC Kolding
It-udvalget har 'barslet' med en plan for indsatsområder for it-udvikling på VUC Kolding for skoleåret 2010 og 2012. Nærværende blog skal tjene til opsamling og formidling af disse initiativer.


Udvalget har valgt at fokusere på følgende punkter:


Pæd.-it vers. 2.00
  • Forsøg med OpenOffice
  • Forsøg med smartboard i undervisningen
  • Mobilen i undervisningen
  • Brug af Google-værktøjer (Gmail, gdoc, google apps. m.m.)
  • Udnyt Fronter bedre
  • Brug bloggen i undervisningen

    Hvordan håndterer vi virtuel undervisning
    • Hvilke erfaringer
    • Hvilke pædagogikker
    • Hvilke edb-værktøjer
    • Hvordan styres et virtuelt forløb
    • I hvilken udstrækning er det formålstjeneligt/muligt


    Oprettelse af et it-eksperimentarium/it-pæd.værksted
    Etablering af et lokale, hvor vi kan afprøve og arbejde med diverse spændende it-udstyr, fx:
    • Mediecenter med harddiskoptager fra tv
    • Smartboardopstilling
    • Camcorder og kamera


    En halv timer med it og læring på vores PR.-møder




    Vi ønsker at iværksætte småprojekter, som tager udgangspunkt i ovenstående fokusområder
    For at få et bedre indtryk af, hvilke forsøg der har størst interesse, beder vi dig svare på spørgeskemaet øverst til højre!


    Du må også gerne sende mig en mail med dine ønsker, eller lægge en besked her på bloggen.


    Mail til: pl@vuckolding.dk


    Du må genre ønske flere områder:)
    I vil så høre nærmere, når vi har et overblik over hvad, der skal sættes i gang.







    4 kommentarer:

    1. Fine punkter til IT-strtegi.
      Fint layout (det er ikke derfor jeg ikke har svaret før, men at jeg skal bruge ½ time på login...!)
      Læg mærke til at jeg har oprettet en ny gmail.
      Tak for i fredags. Det var hyggeligt

      SvarSlet
    2. Hej Frank
      Hvad er din gmail, jeg kan ikke se den.
      Hilsen
      Peter

      SvarSlet
    3. franksondervang@gmail.com og password ********, nem ikke?

      SvarSlet
    4. Skal de ************ forståes bogstavligt?
      Peter

      SvarSlet